onsdag 16. desember 2009

Om meningsmålingene

Hei alle sammen!

Vi vil gjerne ha noen tilbakemeldinger fra dere når det gjelder denne bloggen. I det siste har det vært lite oppdateringer. Håper dere har forståelse for dette. Sofsen har hatt og har en veldig tøff periode i henhold til Regine Stokkes bortgang. Jeg har hatt eksamen, og har mildt sagt hatt mye å styre med. Men vi kommer oss nå som julen stepper inn. Har dere noe dere vil si til oss? Ros og kritikk? Vi blir glad for alt!

Forresten: Er det like skremmende for dere som det er for meg, at de fleste av dere vil veie under 50 kg? Her viser jeg til meningsmålingene på sidemenyen.

Juleklem fra Caroline.

16 kommentarer:

  1. Jeg håper dere får lagt ut noen flere tekster her, liker å lese det. Bloggen er en veldig bra greie, at folk kan få snakke ut uten å måtte ha med navn og alt.

    Jeg er også en av de som vil veie under 50 kilo. Gjorde det for to år siden, men har skjerpa meg ganske mye, så nå er jeg på 50-55. Går litt opp og ned.

    SvarSlett
  2. Jeg liker virkelig denne bloggen! Jeg gråter, ler og raser over historiene, og dere får rett og slett ikke lov til å slutte.

    SvarSlett
  3. Anonym: Hvorfor vil du veie under 50?

    Ellen: Takk takk, vi har mange flere historier som kommer om ikke lenge.

    SvarSlett
  4. Ja, faen, det er skremmende!! Mer å ta i, mer å bli glad i, sier nå jeg. Kvinner SKAL HA FORMER.

    SvarSlett
  5. Sofsen: Ja! Helt enig. Det er formene som gjør en kvinne til kvinne. Men jeg kan skjønne hvorfor unge jenter i dag vil være tynnest mulig, det er jo nesten bare magre rollemodeller i skuespilleryrket, modellverdenen og musikkbransjen... Dårlige modeller!

    SvarSlett
  6. Jeg forstår ikke fokuset på vekt i det hele tatt. Jeg har ikke veid meg på mange måneder, og aner ikke hva jeg veier. Så lenge man er fornøyd med hvordan man ser ut, så skjønner jeg ikke hvorfor vekten skal spille noen rolle. Selv kunne jeg gjerne vært en smule slankere, uten at jeg har satt meg noe bestemt mål på vekta.

    Jeg må bare få si at jeg er veldig glad i denne bloggen, og har savnet oppdateringer. Historiene som fortelles er sterke og det er et bra tiltak for de som ønsker å fortelle sin historie. Jeg har selvfølgelig forståelse for at dere ikke har hatt tid og lyst den siste tiden. Både med tanke på Carolines eksamensstyr og Sofies vanskelige tid i forhold til Regines død. Jeg håper dere kommer tilbake med flere historier, men ikke føl dere presset til noe som helst. Ta den tiden dere trenger.

    Det skulle da bare mangle at dere får tenke litt på dere selv, slik som dere står på for å gjøre noe bra for andre!

    SvarSlett
  7. Eg vil IKKE veie under 50 kg... Eg var altfor tynn før, og no som eg har lagt på meg, har eg bare fått positive tilbakemeldinger! Kjæresten min syns eg er mye flottere no enn da ag var tynnere. Min idealvekt er ca 60 kg tror eg :)

    SvarSlett
  8. Sykt at folk vil veie under 50 kg. Da er det jo bare skinn og bein, ingen former.

    SvarSlett
  9. Det kommer jo strengt tatt an på hvor høy man er, da. Nå skal jeg ikke gå ut å hevde at de som har stemt "Under 50" er så lave at det er "greit", men det blir feil å dra alle under én kam.

    Selv vil jeg veie mellom 60-70 :)

    SvarSlett
  10. Synes det er gøy og lærerikt og lese historiene her, så gleder meg til flere oppdateringer! :)

    Under 50?! Det er jo kjempe lite!

    SvarSlett
  11. Jeg må bare si at jeg liker denne bloggen veldig godt, tror det er veldig sunt å skrive om følelsene sine. Da blir det mye lettere.
    Det med meningsmålingen: skjønner ikke at flesteparten vil veie under 50... At jeg veier litt over 60 men likevel er undervektig ifølge min BMI, sier vel litt om at å veie under 50 er helt på jordet?

    SvarSlett
  12. Jeg synes også det er fryktelig skummelt. Jeg har en del muskler selv, og det å veie under 50 kg hadde ikke funka på kroppen min. For å veie under 50 og samtidig ha en sunn kropp må man jo være ganske lav pluss ikke no særlig muskler.. Enig som dere sier over her; mer å ta i, mer å være glad i. Ja til former! :)

    SvarSlett
  13. Det er jo virkelig ikke alle kropper som er bygd til å veie 50 kg heller... Noen jenter er bygd annerledes enn andre.

    Jeg personlig har en veldig tynn bestevenninne. Og man skal også være forsiktige med å dømme dem har jeg funnet ut. Hun spiser MASSE, mye mer enn meg. Og hun trener regelmessig. Spiser masse sunt. Men hun er veldig tynn. Alle sier hun skal legge på seg, men hun klarer det ikke. Da er det ikke hennes feil at hun veier så lite. Hun er sunn.

    Poenget mitt er at det er mange ungdommer som blir radmagre ved 50 kg, og det er ikke fint.

    SvarSlett
  14. Jeg kunne tenkt meg å veid 55-60 kg. Det er nok det som passer meg og min kropp best. Jeg er jo bare 153 cm, så i forhold til det er jo 60 kg nok liksom. Jeg var 62kg på første graviditetskontroll. Og da varjeg passe synes jeg, skulle gjerne gått tilbake til den kroppen.

    Men å veie under 50kg, det er ikke noe fint. ikke når man begynner å bli voksen, og skal ha kvinnelige former iallefall. Uansett hvor kort man er.

    SvarSlett
  15. Helt riktig at man ikke skal slenge med leppa mot de som er naturlig tynne, men jeg er som deg, Guro: Jeg har ikke veid meg på, Gud vet hvor lenge, og jeg klager aldri over kroppen min, selv om jeg burde ha trent, osv. Jeg velger å være fornøyd, rett og slett. Og kroppen min er som en jo-jo. Men jeg er den jeg er.

    Vekt er som mangt. Det varierer fra høyde, muskelmasse, kroppsbygning, osv. Det viktigste, spør du meg, er å ha en sunn livsstil, der man spiser til man er mett, og unner seg noe godt i blant. At man tenker på hva man spiser, for HELSAS skyld, men likevel ikke lar det gå for langt.

    Som du sier, Caroline, de rollemodellene vi har i reklamebransjen, Hollywood, osv, er grusomme forbilder. Jeg slenger meg på RU (Rød Ungdom), jeg, og mener at det burde ha vært en advarsel på slike plakater og bilder, slik som det er på røyk-og snuspakker! Typ, "ADVARSEL: Dette bildet er retusjert, og modellen på bildet er IKKE en sunn fremstilling av hvordan en kropp bør se ut, med mindre du er naturlig tynn og har en god helse".

    Sukk.

    SvarSlett
  16. Digger bloggen masse, masse! Genialt tiltak..! (: Og ja, det er skremmende at mange ønsker og veie under 50 kg! Det er da alfor lite!

    SvarSlett

Hvordan var din opplevelse av dette innlegget? Skriv i vei!