onsdag 14. oktober 2009

Jeg er unik!

av Merethe.

Det er ingen som er meg, ingen tenker som meg, ingen ser ut som meg. Jeg er meg, og har en egen verdi og trenger ikke å kopiere andre. Jeg er unik.

Vi er alle unike. Jeg er en av de som sliter med dårlig selvbilde. Jeg kan ikke si at jeg syns jeg er en av de vakreste utseendemessig... Men jeg vil si at jeg er vakker innvendig. Jeg er en snill person. Jeg vil ikke dømme deg etter utseende. Det er sånn jeg er.

Jeg har mange ganger fått slengt stygge kommentarer etter meg. At jeg ikke er bra nok. At jeg er stygg og at jeg ikke duger til noe. Dette har brent seg inn i hjernen min. Jeg føler ikke at jeg strekker til. Er jeg bra nok? Er jeg sånn som alle sier at jeg er?

Den siste tiden har jeg tenkt på hvem jeg er. Ja, for jeg er jo den jeg er. Hvorfor prøve å være noen andre enn seg selv? Jeg vil ikke være noen andre. Jeg VIL være meg. Men noen ganger kan det føles som at det å være meg, ikke er bra nok?

Jeg ser ofte at de som får flest venner er de som ser best ut. Jeg er glad for de vennene jeg har fordi de ikke er sammen med meg på grunn av utseende eller popularitet. De er mine ekte venner og det betyr mye. Ekte venner er helt fantastiske fordi de er der for deg om det skulle være noe. De er der om du trenger dem. Og om de trenger deg, er du der for dem tilbake.

Jeg ser på reklamer i byen, i blader og på TV, at sånn og sånn må man være for å passe inn. Man må være syltynn og slank, fordi da blir alt så mye bedre. Man mååå ha de og de tingene fordi det gjør deg enda bedre. Er det ikke nok at man er seg selv da? Størrelsen på klær blir mare mindre og mindre, synes jeg. Det er visst ikke normalt lenger å ikke se ut som... som... ja, en blyant? Et sugerør? Om det skal være det "normale" så vær så god og kall meg freak! Jeg nekter å se ut som et skjelett bare for at alle skal like meg. Lik meg for den jeg er, eller la være.

Så bare sleng stygge kommentarer etter meg du! Jeg er meg, og det kan ikke du gjøre noe med!

7 kommentarer:

  1. Kanskje det er en klisje, men det er sant: Det er det indre som teller!

    SvarSlett
  2. Veldig bra skrevet! Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg gikk gjennom en periode for å "finne meg selv", og nå bryr jeg meg fint lite om hva folk sier til meg. Jeg er jo mer uansett hva de sier :-)

    SvarSlett
  3. Dette innlegget er så bra og viktig!

    SvarSlett
  4. Bra skrevet!For det er jo av og til(ofte) sånn at folk blir bedømt etter materielle ting eller utseende...Men personlighet er jo viktigere, men om man er fornøyd med seg selv på innsiden så blir oxo utsiden bedre kanskje?

    SvarSlett
  5. Jeg føler meg skjeldent pen og tynn. Eller tynn har jeg vel aldri følt meg, jeg er overvektig. Men ja, jeg synes teksten din er god :)

    SvarSlett
  6. Veldig bra skrevet! ALle burde lese dette innlegget, tror mange trenger en liten oppvekker:)

    SvarSlett
  7. Merkelig å se en av tekstene sine "på trykk" andre steder enn på pcen min :) Ble fornøyd med dette innlegget her og vurderer å skrive flere (om andre tema)..
    Takk til dere på dine historier som ville publisere denne teksten.

    SvarSlett

Hvordan var din opplevelse av dette innlegget? Skriv i vei!